Mar 17, 2009

durian merah

kata org durian tu sedap, sampai menjialt jari. saya mempunyai sejarah tersendiri dengan durian ini. sejak kecil sampai saya di sekolah menengah, saya mmg tak suka durian. tetapi bila saya menjejakkan kaki ke negeri orang untuk belajar, saya mula pandai makan durian.

MAK adalah org yg agak terperanjat dengan perubahan itu.

kecik2, bila time ABAH beli durian, dia mesti belikan saya manggis sebagai galas ganti. Sungguh adil ABAH terhadap anak2nya. org lain makan durian ngan manggis, saya jer sorang makan manggis. zaman 80-an, biasanya durian akan berbuah bersama-sama manggis. zaman sekarang ni dah tak macam dulu.

skang ni, bila dah ader BONDA, saya dapati BONDA tak suka durian, saya menemui 'soulmate' jika saya pun tidak makan durian. tetapi, saya sudah buleh makan durian. kurang satu persamaan kami. :D
klu diberi pilihan antara durian dan manggis, saya tetap akan pilih durian belanda... hehehe.. sbb rasanya lagi best, klu sebijik ngadap sorg² pun takper.

sentuh pasal makan buah ni, seeloknya kita makan buah dulu sebelum makan makanan² yg berat seperti nasi, dengan erti kata lain, klu nak 'lunch' or 'dinner', cari la buah dulu, baru ke langkah seterusnya. ikut sunnah-Nya.

apapun, saya nak makan durian merah ni.. apa rasanya eak?

1 comment:

zahidah seran said...

waahhhh..memang ada durian merah ke!!nampak menakutkan tapi mengujakan....

kami suka durian (saya dan Redzuan), err...Rafiq lum masuk kelab suka durian lagikk...

Powered By Blogger